1.1 Wat zijn de betaalmethodes?
Voor de verwerking van alle betaalmogelijkheden maken we gebruik van de diesten van Mollie. Dit bedrijf heeft een breed scala aan betrouwbare betalingsmethoden. Daarnaast is Mollie een gerenommeerde partner in het doen van online betalingen via webshops. Dit zijn de meest bekende betalingsmethoden die wij beschikbaar stellen:
iDeal
PayPal
Creditcard Mastercard / Visa
SEPA-overboeking
Bancontact
1.2 Is het veilig om betalingen te doen via de website?
Ja, de betalingen aan Xtra-pc worden verzorgd door Mollie. Zij verzorgen ook de betalingen van verschillende webshops. Zij waarborgen dat je transactie beveiligd wordt uitgevoerd. Zodra de betaling binnen is zal de bestelling direct door Xtra-pc verwerkt worden en geldt de gewone levertijd. Mocht je nog vragen hebben over de beveiliging van Mollie, kijk dan op www.mollie.com.
1.3 Hoe komt het dat er “Mollie” staat op m’n bankafschrift?
Alle betalingen via internet zijn ondergebracht bij Mollie. Zo zijn we er zeker van dat we meerdere betalingsopties en veiligheid kunnen bieden. Jouw betaling zal worden verricht aan Mollie, die de betalingen verzamelt voor Xtra-pc en deze vervolgens aan ons overmaakt. Dat is de reden dat je op jouw bankafschrift Mollie ziet staan.
1.4 Is het mogelijk een handmatige overschrijving te doen via m’n bank?
Het is ook mogelijk om een handmatige overschrijving te doen. Wanneer de betaling is ontvangen zal je order in behandeling genomen worden en verstuurd worden. Gelieve op voorhand ons even te contacteren via het contactformulier zodat we op de hoogte zijn van je bestelling en we je betaling kunnen opvolgen. Je kunt het bedrag van je bestelling overmaken naar het volgende rekeningnummer:
IBAN: BE35 7330 5873 4237
BIC: KREDBEBB
Xtra-pc
Bij betaling altijd het ordernummer + jouw naam vermelden voor een snelle afhandeling.
Naar verwachting zal de betaling binnen 1-2 werkdagen binnen zijn, zodra de betaling binnen is zal de verwerking van de bestelling starten. We proberen uw pakket zo snel mogelijk te verzenden.
1.5 Verzenden jullie internationaal?
Ja, We verzenden ook internationaal. Standaard leveren we in België en Nederland, voor alle andere landen contacteer ons voor de verzendkosten en levertermijn via het contactformulier.
1.6 Hoelang duurt het voor ik mijn bestelling ontvang?
We doen ons uiterste best om elke betaalde bestelling voor 22.00h de volgende werkdag te verzenden. In drukke periodes (bv. December voor kerstmis en eindejaarsperiode) kan het zijn dat door drukte bij de pakketdiensten de levering iets langer op zich laat wachten. We hopen dan ook op jullie begrip dat het pakket in uitzonderlijke situaties vertraagd kan zijn.
1.7 Ik wil m’n bestelling zo snel mogelijk ontvangen, wat moet ik hiervoor doen?
Bij de betalingen via Bankcontact, visa, mastercard, paypal & Ideal hebben we een bewijs van betaling, hierdoor zal uw bestelling (indien besteld voor 22.00h) ook de dag erop verzonden worden.
1.8 Kan ik mijn bestelling naar 2 adressen verzenden?
Nee, dit is helaas niet mogelijk we verzenden enkel naar het adres dat u heeft aangegeven bij het bestelproces. Indien u naar 2 adressen wil verzenden raden we aan 2 bestellingen te plaatsen en de juiste adressen voor elke bestelling door te geven.
1.9 Kan ik mijn aankoop retourneren?
Als je niet tevreden bent met jouw aankoop, mag je de gekochte items binnen 14 dagen na leveringsdatum retourneren. Na deze periode wordt de aankoop als definitief beschouwd. Klik hier voor de retourinstructies. Hou er rekening mee dat het product NIET geopend of gebruikt mag zijn. Voor de retourvoorwaarden klik hier.
1.10 Hoelang duurt het totdat ik mijn geld teruggestort is?
Zodra we uw retour ontvangen hebben controleren we de staat van de verzonden artikelen. Zodra er aan de voorwaarden voldaan is zullen we het bedrag binnen de 15 werkdagen terugstorten.
1.11 Ik heb een product geretourneerd, maar het aankoopbedrag heb ik nog niet terug ontvangen?
Hou er rekening mee dat een retour 2-4 werkdagen kan duren, de betalingsverwerking voor het terug storten van het bedrag kan 1-2 dagen duren. Moest u na 15 werkdagen nog niets ontvangen hebben gelieve ons dan te contacteren via het contactformulier. We storten enkel een bedrag terug op dezelfde rekeningnummer waarmee er betaald is, niet op andere rekeningnummers!
1.12 Mijn bestelling is verkeerd geleverd, beschadigd of niet volledig. Wat moet ik doen?
Wij streven ernaar om onze klanten altijd een zo compleet mogelijke beleving te geven. Wij vinden het dan ook erg vervelend dat je een klacht hebt op een door ons geleverd product.
Stuur ons een mail (met een foto van de klacht) naar onze klantenservice via info@xtra-pc.be voordat je een product retour stuurt. Vergeet hierbij niet het ordernummer te vermelden. Wij proberen je klacht zo snel mogelijk voor jou op te lossen!
1.13 Ik heb geen bevestiging e-mail ontvangen?
Als je niet binnen enkele minuten na bestelling een bevestiging hebt ontvangen, dan kan er het volgende fout zijn gegaan.
– Jouw provider ziet onze automatische mailing mogelijk als spam, en heeft deze verwijderd/verplaatst naar de spambox / ongewenste mail.
– Je hebt bij de bestelgegevens een typefout gemaakt in jouw email-adres. In dat geval contacteer ons meteen via het contactformulier zodat we kunnen ingrijpen en het nodige aanpassen.
Mocht je geen bevestiging hebben ontvangen neem dan contact met ons op via info@xtra-pc.be.
1.14 Ik heb een digitale licentie gekocht, kan ik deze retourneren?
Digitale software (bv. Microsoft Office & Anti virus software) kunnen we helaas niet terug nemen. We kunnen niet controleren of u de licentie effectief gebruikt heeft of niet, hierdoor is een terugbetaling van dit product helaas niet mogelijk. Mogelijk kan je een familielid of kennis een plezier doen met deze licentie?
1.15 Ik heb een afspraak gemaakt om m’n computer te laten herstellen, maar ik kan niet op het afgesproken tijdstip.
Dat is geen probleem, we verwachten dan wel dat je ruim op voorhand iets laat weten zodat we de afspraak kunnen verzetten of annuleren indien gewenst. Met ruim op tijd bedoelen we dat we zeker 2 uur (of nog vroeger) voor de afspraak een mail, telefoon of sms verwachten om dit te annuleren. Bij het niet afzeggen van een afspraak kunnen we gemaakte kosten aan u doorrekenen! Je kan ons altijd contacteren via info@xtra-pc.be , op het gsm-nummer 0032 494 44 37 61 of via ons contactformulier (klik hier)